MENU

Etapy projektowania

Projektowanie strony internetowej nie jest prostym procesem i tak jak przygotowanie projektu mieszkania, składa się z kilku kluczowych etapów. By prace były realizowane sprawnie, każdy z nich powinien być wykonany w odpowiedniej kolejności. Z uwagi, że cenimy czas naszych klientów oraz własny, modyfikacja etapu zatwierdzonego przez zleceniodawcę wiąże się z dodatkowymi kosztami. Jest to związane z tym, że najczęściej prace wykonane w ramach kolejnych działań muszą być wykonane na całkowicie od początku.

Etap I - ustalenie wymagań klienta

Pierwszy etap wiąże się z uzykaniem od klienta informacji czego on oczekuje po tworzonej stronie. Osoby zlecające stworzenie serwisu często nie mają żadnej wizji tego jak ma wyglądać i co zawierać ich witryna. Jesteśmy tego świadomi, dlatego też mamy przygotowany zestaw pytań do Klienta, które pozwolą nam na uzyskanie ogólnego obrazu tego jak ma wyglądać serwis, jakie ma mieć funkcjonalności, kolorystykę, na jakich stronach mamy się wzorować itp. W razie potrzeby jako specjaliści w swojej dziedzinie, służymy również doradztwem, które pomoże wyklarować wizję Klienta. Uzyskanie tych informacji pozwala nam do przejścia do kolejnego kroku.

Uzyskanie informacji

Etap II - wstępny projekt strony

Po uzyskaniu informacji z etapu I możemy przystąpić do przygotowania wstępnego projektu layoutu. Nie posiada on żadnych elementów graficznych ponieważ ma przedstawić klientowi jedynie strukturę serwisu, na podstawie której zostanie zbudowany layout. Szablon ten pozwala klientowi zapoznać się z propozycją rozmieszczenia elementów witryny. W przypadku stron responsywnych, które są dostosowane do urządzeń mobilnych, Klient otrzymuje 2 projekty (jeden pod komputery i urządzenia z dużym ekranem, drugi pod tablety i smartfony). Po jego zatwierdzeniu przechodzimy do kolejnego etapu.

Szablon projektu

Etap III - projekt layoutu

Mając zaakceptowany szablon strony, możemy zabrać się za przygotowanie propozycji layoutu. W tym kroku realizacji całego projektu ważne jest dostarczenie przez klienta elementów identyfikujących jego działalność, które mają się znaleźć na serwisie (np. firmowego logo, zdjęć firmy, realizacji itp.). Elementy te wykorzystujemy w layoucie, który trafia do akceptacji klienta. Projekt graficzny prócz przeważnie nie zawiera jeszcze docelowych tekstów. Często są one zastąpione generowanym automatycznie opisem np. Lorem ipsum.

Projekt strony komisu

Etap IV - stworzenie szablonu HTML

Na podstawie layoutu zaakceptowanego przez klienta w trzecim etapie, przygotowujemy szablon strony zgodny z wytycznymi W3C. Opracowujemy arkusze stylów CSS3, tak, by serwis wyglądał tak samo na wszystkich popularnych przeglądarkach. W przypadku, gdy witryna ma być responsywna (skalować się w zależności od rozdzielczości ekranu), przygotowywane są osobne style pod urządzenia mobilne (np. tablety, smartfony). Krok ten nie wymaga dodatkowych konsultacji z klientem.

kod źródłowy

Etap V - prace programistyczne

Etap ten obejmuje zaprojektowanie silnika strony, bazy danych i systemu zarządzania treścią (lub wybór gotowego rozwiązania, które spełni oczekiwania Klienta) oraz wdrożenie w nim wszystkich funkcjonalności, których oczekiwał Klient. W części projektów krok ten może być konsultowany z klientem (np. dokładny sposób działania niektórych elementów silnika lub systemu CMS).

Tworzenie nowych witryn

Etap VI - testowanie strony

Przed wdrożeniem serwisu, jest on testowany zarówno pod kątem prawidłowego działania wszystkich funkcjonalności, jak i prawidłowego wyświetlania na różnych przeglądarkach. W kroku tym następuje również optymalizacja kodu źródłowego strony. Po prawidłowym przejściu testów, serwis jest udostępniany Klientowi pod roboczym adresem, by również on sprawdził czy wszystko jest zgodne z jego oczekiwaniami.

testy

Etap VII - wdrożenie

Po otrzymaniu od klienta akceptacji etapu szóstego, przystępujemy do wdrożenia serwisu. Niezbędne nam są do tego odpowiednie dane, które musi dostarczyć Klient: adres serwera FTP, login, hasło (dane te można uzyskać u hostingodawcy). W przypadku, gdy konieczne jest również podpięcie strony pod nową domenę, Klient musi również dostarczyć dane do panelu zarządzania domenami. Po wdrożeniu następuje druga tura testów już pod docelowym adresem witryny. Pozytywne przejście weryfikacji oznacza koniec naszych prac. Na zakończenie klient otrzymuje jeszcze kopię serwisu w postaci spakowanej paczki plików. Możliwe jest również nagranie kopii strony na płycie CD/DVD.

Publikowanie na FTP

Osobiste spotkania z Klientem

Klientom, dla których ważny jest kontakt osobisty oferujemy możliwość spotkania się w Mosinie, Wągrowcu lub Poznaniu. W celu ustalenia szczegółów realizacji poszczególnych ktoków możemy stawić się w siedzibie firmy lub innym miejscu wskazanym przez Klienta.