Facebook jako największy i najpopularniejszy portal społecznościowy na świecie jest idealnym miejscem do reklamy swoich usług i produktów. Promowanie firmy na FB pozwala w łatwy sposób na określanie grup odbiorców reklamy i ma wiele ciekawych opcji, ale trudno za jego pomocą optymalizować konwersję z reklam (konwersja jest konkretnym działaniem prowadzącym do celu, który chcemy by osiąnął użytkownik np. zakup produktu w sklepie, zapisanie się do newslettera, wysłanie formularza kontaktowego, kliknięcie w numer telefonu, przejście na określoną podstronę serwisu itp.). Do tego przydatny jest właśnie pixel (lub w spolszczonej wersji piksel; obie nazwy będziemy stosować w tym artykule zamiennie) od Facebooka. FB piksel pomoże Ci w pełni wykorzystać budżet reklam społecznościowych. W tym artykule znajdziesz wszystko co musisz o nim wiedzieć.
Nowy Facebook pixel jest zaawansowanym narzędziem do monitorowania zdarzeń na stronach i sklepach internetowych. Z jego pomocą właściciel strony lub agencja marketingowa mogą zoptymalizować konwersję reklamy na Facebooku, tak by koszty kliknięcia były niższe, a sama reklama przekładała się na większe zyski.
Najprościej pisząc, pixel jest skryptem JavaScript, który należy umieścić na swojej stronie internetowej. Pozwala on na lepszą analizę skuteczności reklam oraz optymalizację konwersji z kampanii reklamowych na Facebooku m.in. dzięki możliwości tworzenia grup odbiorców, do których chcemy dotrzeć z naszym przekazem.
Narzędzie to śledzi użytkowników naszej strony, dzięki czemu możemy się dowiedzieć jakie działania na niej wykonują i z jakich urządzeń korzystają. Taka wiedza pozwala na dostosowanie kampanii reklamowych do konkretnych grup użytkowników np. przygotowanie jej dla użytkowników smartfonów w wieku od 20 do 25 lat mieszkających w Poznaniu. Pozwala to na zwiększenie skuteczności reklamy, ponieważ kampania skierowana do wyselekcjonowanej grupy odbiorców prawie zawsze będzie miała większą skuteczność niż reklama próbująca trafić do wielu bardzo różnych użytkowników. Jako przykład można podać reklamę akcesoriów do konkretnego modelu smartfona, np. iPhone, oferowanych przez Polski sklep działający tylko na terenie naszego kraju. Kierując taką kampanię do wszystkich użytkowników, dotrzeby do ogromenj liczby użytkowników, ale większość z nich nie będzie zainteresowana bo np. nie mają iPhona albo nie będzie mogło skorzystać z oferty bo mieszka poza Polską. Ograniczając liczbę odbiorców do osób korzystających z iPhone'a i mieszkających na terenie naszego kraju, trafimy do grona odbiorców, którzy mogą być zainteresowani naszymi akcesoriami. Dzięki temu przy mniejszej ilości kliknięć w reklamę, będziemy mieli większą sprzedaż - koszt kampanii będzie więc dużo niższy, a reklama znacznie skuteczniejsza.
Facebook piksel dostarcza ważnych informacji, które można wykorzystać do tworzenia lepszych i precyzyjniej ukierunkowanych reklam, co przekłada się na wyższą skuteczność kampanii reklamowych na tym portalu społecznościowym. Dane z tego narzędzia ułatwiają dotarcie z naszymi reklamami dokładnie do grup docelowych, do których chcemy trafić, a więc osób, które się nią zainteresują. Pozwoli to na poprawę konwersji z reklam na Facebooku oraz uzyskanie lepszego zwrotu z inwestycji.
Pixel Facebooka dostarcza informacji jak użytkownicy przeglądają Twoją stronę internetową po obejrzeniu Twojej reklamy na w tym portalu. Narzędzie to umożliwia nie tylko śledzenie ich aktywności na jednym urządzeniu, na którym zobaczyli oni reklamę, a potem oglądali stronę. Piksel również pozwala na śledzenie aktywności na wielu urządzeniach, z których korzysta użytkownik. Tego typu informacje mogą być bardzo przydatne nie tylko w przygotowywaniu kolejnych kampanii reklamowych na Facebooku, ale również w ulepszaniu naszego serwisu. Przykładowo jeżeli wielu użytkowników ogląda nasze reklamy na smartfonach, ale zakupu dokonuje korzystając z komputera, może to znaczyć, że coś w procesie zakupowym na smartfonach jest nieintuicyjne lub nasza witryna nie wyświetla się prawidłowo na urządzeniach mobilnych. Podobnie jeżeli większość użytkowników ogląda reklamy na komputerach stacjonarnych czy laptopach, ale zakupu dokonuje na smartfonie, może być sygnałem, że strona dla komputerów nie jest intuicyjna lub sprawia jakieś problemy użytkownikom. Tego typu sygnały mogą również być bardzo pomocne w modyfikacji naszej strategii i uzyskaniu lepszego zwrotu z inwestycji.
Retargetowanie reklam dzięki pikselowi jest łatwe, przyjemne i skuteczne. Dzięki niemu możemy wyświetlać nasze reklamy osobom, które już odwiedziły naszą stronę internetową. Mamy możliwość niezwykle dokładnego określenia każdego szczegółu naszej kampanii. Retargetowanie reklam na Facebooku jest niezwykle skuteczne, ponieważ dzięku temu możemy np. wyświetlać użytkownikowi reklamy produktów, które dodał do porzuconego koszyka lub ma na swojej liście życzeń. Takie reklamy znacznie częściej konwertują niż reklamy pokazujące ten sam produkt różnym użytkownikom.
Grupy odbiorców, na których tworzenie pozwala Facebook, to ludzie o podobnych zainteresowaniach, lubiący podobne rzeczy, mieszkający w tej samej okolicy, użytkownicy, którzy podejmowali już akcje na Twojej stronie internetowej itp. Pixel umożliwia utworzenie tego typu grup odbiorców, do których chcemy skierować swoją reklamę. Jest to bardzo przydatne i pozwala łatwo rozszerzyć grono naszych potencjalnych klientów.
Jeżeli zależy Ci na wysokiej konwersji z wyświetlanych na Facebooku reklam, musisz je optymalizować. Bardzo pomocny jest tutaj piksel, który umożliwia optymalizowanie reklamy pod kątem konkretnych interakcji na Twojej witrynie. W przypadku, gdy na serwisie nie masz zainstalowanego pixela, możesz optymalizować jedynie konwersję z kliknięcia w link. Po zainstalowaniu tego narzędzia, będziesz mieć znacznie szersze możliwości, które pomogą zoptymalizować konwersję do Twoich celów biznesowych takich jak rejestracja, dokonanie zakupu itp.
Korzystając z piksela możesz optymalizować reklamy na Facebooku pod kątem wartości z zakupów. Narzędzie to zbiera dane na temat tego kto dokonał zakupu w Twoim sklepie internetowym oraz ile pieniędzy wydał. Dzięki tak dokładnym informacją możesz dopasować reklamy do odbiorców, którzy najczęściej dokonują zakupów o najwyższej wartości, a więc generują Tobie największy zarobek.
Jeżeli chcesz mieć możliwość lepszego dopasowania kampanii reklamowych do odbiorcó i uzyskać wyższy zwrot z poniesionych nakładów, to przydadzą Ci się w tym również dodatkowe narzędzia reklamowe jakie udostępnia Facebook. Ustawianie niestandardowych obiorców, dynamiczne reklamy i wiele więcej jest dostępne wyłącznie dla reklamodawców mających zainstalowanych na swojej stronie Facebook pixel. Jest on również niezbędny do zbierania takich danych jak koszt konwersji czy koszt sprzedaży mierzących ile średnio musimy wydać na reklamę, by uzyskać konwersję, sprzedaż itp.
Piksel Facebooka daje możliwość zbierania danych na różne sposoby. Możemy robić to automatycznie na podstawie zdefiniowanych w nim zdarzeń, czyli akcji jakie użytkownik podejmuje na naszej stronie, lub określić własne.
Czy wiedziałeś, że Facebook pixel pozwala gromadzić dane na 2 sposoby?
Tak jak napisaliśmy powyżej pixel Facebooka ma 17 zdefiniowanych odgórnie zdarzeń, które możemy śledzić. Jest to bardzo proste i wymaga od nas jedynie przekopiowania i wklejenia na naszej stronie odpowiedniego kodu. Zatem jakie zdarzenia możemy standardowo śledzić dzięki pikselowi?
Przy standardowych zdarzeniach mamy również możliwość uzyskania bardziej szczegółowych informacji, poprzez zastosowanie dodatkowych parametrów. Pozwalają one na dostosowanie do potrzeb standardowych zdarzeń i bazują na informacjach:
Przykładowo dzięki pixelowi możemy na naszej stronie śledzić wyświetlenia konkretnych kategorii, a nie wszystkich, co pozwoli nam na łatwe rozdzielenie użytkowników
Więcej informacji na temat standardowych zdarzeń oraz możliwościach ich wykorzystania dostępne jest w Centrum pomocy dla firm na stronie https://www.facebook.com/business/help/402791146561655?id=1205376682832142.
Pixela możemy używać do definiowania i śledzenia ważnych dla nas, niestandardowych zdarzeń, które pozwalają na zbieranie większej ilości informacji o szczegółach, które nas interesują. Niestandardowe zdarzenia bazują na regułach opartych o adresy URL lub parametrach.
Więcej na ten temat dostępne jest w Centrum pomocy dla firm na stronie https://www.facebook.com/business/help/780705975381000?id=1205376682832142
Poniżej umieszczamy instrukcję, która pomoże szybko i łatwo stworzyć kod pixela i zainstalować go na Twojej stronie.
Jeżeli chcesz używać piksela do poprawienia skuteczności swoich reklam, to musisz spełnić 2 warunki:
To wszystko. Jeśli spełniasz powyższe warunki, to śmiało możesz przejść do kolejnych kroków i dodać pixela od FB na swojej stronie.
Przejdź do Menedżera Firmy https://www.facebook.com/events_manager2/list/get_started.

Najedź kursorem na boczne, lewe menu i kliknij Połącz źródła danych.

Wybierz z jakiś źródeł mają być zbierane dane. W naszym przypadku, z uwagi, że pixel ma zbierać informacje z naszej strony wybieramy Internet, a następnie klikamy Rozpocznij.

Wybierz metodę jaką chcesz przesyłać dane ze strony. My wybieramy Piksel Facebooka i klikamy Połącz.

Kolejnym etapem jest ustawienie nazwy naszego piksela oraz podanie adresu naszej strony internetowej, żeby FB mógł sprawdzić czy nasza strona jest oparta na rozwiązaniach partnerów, dzięki którym konfiguracja nie wymaga doświadczenia w tworzeniu kodu źródłowego. Do rozwiązań partnerskich należą m.in. strony opartne na systemach takich jak WordPress, Shopify i Squarespace. Po wypełnieniu pól formularza klikamy w przycisk Kontynuuj.

W kolejnym kroku musimy wybrać metodę integracji pixela z naszą stroną. W przypadku gdy posiadamy stronę na platformie oferującej integracje partnerów Facebooka, to najłatwiej będzie skorzystać właśnie z tej metody. Jeśli silnika naszej strony nie ma na tej liście, to musimy zrobić to ręcznie. Przejdź do instrukcji ręcznej instalacji kodu Facebook pixel.
Poniżej znajduje się lista integracji partnerów FB:
Platformy sklepów internetowychJeżeli posiadacie jedno z powyższych rozwiązań na swojej stronie to dodatkowe informacje na temat jego integracji z pikselem znajdziecie pod adresem https://www.facebook.com/business/help/1179210765468894?id=1205376682832142.
W tym punkcie opiszemy krok po kroku jak zainstalować piksela FB na stronach opartych o CMS WordPress. W przypadku, gdy posiadacie serwis oparty o inną platformę oferującą gotowe integracje partnerów Facebooka, ta instrukcja również będzie dla Was pomocna. Jeśli systemu CMS, na którym jest oparta wasza witryna internetowa nie ma na liście partnerskich rozwiązań, to pomińcie ten krok i przejdźcie do sekcji Instalowanie kodu źródłowego Facebook pixel na stronie internetowej.
Wybieramy platformę z integracją piksela od partnerów FB. W naszym wypadku wybraliśmy jeden z najpopularniejszych CMSów do stron internetowych, ale wykorzystywany również w małych sklepach internetowych - WordPress

W drugim kroku wybieramy funkcje, które chcemy mieć. Do wyboru mamy 2 dodatkowe opcje:
Z uwagi, że zależy nam na rejestrowaniu dokładniejszych informacji zaznaczamy opcję Zaawansowane dopasowywanie, a następnie klikamy przycisk Kontynuuj.

Kolejny krok to pobranie wtyczki z rozszerzeniem pixela Facebooka do strony opartej na WordPress. Rozwiązanie to jest dostępny tylko dla stron korzystających z WordPressa 4.4 lub nowszych.
W przypadku, gdy nasz serwis korzysta ze starszej wersji CMSa, to musimy przeprowadzić jego aktualizację do aktualnej wersji. Aktualną wersję WordPress możesz łatwo sprawdzić logując się do panelu administracyjnego. Po zalogowaniu się na konto administratora i wejściu na stronę główną kokpitu, na samej górze oraz w prawym dolnym rogu powinna widnieć informacja o wersji CMSu, z której korzystasz. W przypadku, gdy nie będziesz korzystał z najnowszej wersji, jaką na dzisiaj jest WordPress 5.4.2, w obu miejscach będziesz mieć informację, że dostępna jest nowsza wersja. Najlepiej w takim przypadki zaktualizować stronę.
Uwaga! W przypadku, gdy Twój serwer korzysta ze starszej wersji PHP, aktualizacja do najnowszej wersji WordPress może nie być możliwa. W takim przypadku musisz w panelu hostingu ustawić najnowszą wersję PHP, którą obecnie jest 7.4.
Zrzut obrazujący stronę główną kokpitu WordPress z informacją o aktualnej wersji CMSu oraz wiadomością do dostępnej aktualizacji do nowszej wersji systemu.
Zrzut obrazujący stopkę z informacją o dostępnej nowszej wersji WordPressa. W przypadku korzystania z aktualnej, w miejscu tym będzie znajdowała się informacja o używanej wersji.
Gdy mamy pewność, że używana przez nas wersja WordPress spełnia wymagania wtyczki możemy kliknąć przycisk Kontynuuj.
Kolejnym krokiem będzie zalogowanie się do naszego panelu administracyjnego w WordPress i dodanie wtyczki z pikselem. W tym celu przechodzimy w bocznym menu do Wtyczki (ang. Plugins), a następnie z rozwiniętego menu wybieramy Dodaj nową (ang. Add New). W polu wyszukiwarki pluginów umieszczonej z prawej strony, wpisujemy Official Facebook Pixel (chociaż jak wpiszemy tylko Facebook pixel, to również znajdziemy potrzebną wtyczkę), a następnie klikamy przy niej Zainstaluj teraz.

Gdy już mamy zainstalowaną wtyczkę Official Facebook Pixel, to jeszcze musimy aktywować ją po przez kliknięcie przycisku Aktywuj.
Jeśli mimo kliknięcia przycisku Aktywuj wtyczka nie zostanie aktywowana, to będziemy musieli przejść do sekcji Wtyczki, z rozwiniętego menu wybrać Zainstalowane wtyczki i odnaleźć na liście Official Facebook Pixel, a następnie kliknąć napis Aktywuj, który znajduje się pod nazwą wtyczki.
Jeżeli prawidłowo udało się aktywować wtyczkę, to powinniśmy mieć pod nią link do ustawień wtyczki Settings.
W celu skonfigurowania pluginu, musimy przejść do ustawień wtyczki. Znajdziemy je przechodząc w lewym menu do Ustawienia, a następnie Facebook Pixel. Do ustawień wtyczki możemy również przejść z poziomu menu Wtyczki. Należy wtedy przejść do Zainstalowane wtyczki, następnie odnaleźć Official Facebook Pixel i kliknąć odnośnik Settings (Ustawienia).
Pola Pixel ID wypełniamy numerem identyfikacyjnym podanym w kroku Review Settings. Upewniamy się następnie czy mamy zaznaczoną opcję zaawansowanego dopasowywania (Use Advanced Matching on pixel). Jeżeli wszystko jest w porządku, to klikamy Zapisz zmiany, po czym powinniśmy otrzymać w WordPress potwierdzenie, że Ustawienia zostały zapisane.
Żeby mieć pewność, że wszystko zostało zainstalowane i skonfigurowane prawidłowo, w kolejnym kroku Sprawdź połączenie mamy możliwość przetestowania instalacji. Wystarczy w polu formularza podać adres naszej strony głównej lub dowolnej podstrony i wysłać na nią ruch testowy. Jeśli wszystko wykonaliśmy prawidłowo, to powinniśmy otrzymać potwierdzenie, że ruch został odnotowany.

Kolejnym etapem instalacji piksela w WordPressie jest Skonfigurowanie zdarzeń. Możemy dodać tu zdarzenia i parametry, które chcemy rejestrować. Nie potrzebujemy do tego wiedzy programistycznej ani umiejętności kodowania. Wystarczy podać adres podstrony, na której chcemy zliczać zdarzenie, a następnie kliknąć Przejdź do witryny. Jak już zakończymy proces konfiguracji zdarzeń, to możemy przejść do kolejnego kroku.
W tym momencie powinniśmy otrzymać Potwierdzenie, że konfiguracja naszego piksela została zakończona. Okno to daje nam możliwość przetestowania zdarzeń Test Events in Events Manager, Utworzenia reklamy lub przejścia do narzędzi ze statystykami Facebook Analytics. Mamy więc stronę na WordPress i zainstalowaliśmy na niej piksela Facebooka, który od teraz będzie gromadził dane o użytkownikach poruszających się po naszej stronie internetowej. Możemy zatem zacząć analizować statystyki i poprawiać skuteczność naszych reklam na Facebooku.
Panel z informacjami odnośnie odnotowanych przez piksel zdarzeń mających miejsce na naszej stronie internetowej.
Panel Facebook Analytics pokazujący szczegółowe informacje o ruchu i zdarzeniach na naszej stronie.
Dane w powyższych narzędziach są zbierane od momentu ich instalacji na stronie, więc nie będziemy mieli wglądu w archiwalne informacje sprzed instalacji pixela. W przypadku, gdy nasza witryna ma nieduży ruch, to zebranie wystarczającej ilości informacji, które pomogą w poprawie reklam może potrwać od kilku dni do nawet tygodni.
Jeżeli nasza strona nie korzysta ze znanego silnika, który znajduje się na liście partnerów FB, to zmuszeni będziemy do ręcznej instalacji piksela. Jeżeli dysponujemy chociaż podstawową wiedzą na temat języka programowania, w jakim stworzona jest nasza witryna, to instalacja nie powinna sprawić nam problemów. W przypadku, gdy nigdy nie zetknęliśmy się z kodem źródłowym sprawa będzie trochę bardziej skomplikowana, ale postaramy się by nasz tutorial był pomocny również dla osób nietechnicznych.
Z uwagi, że początek ręcznej instalacji pixela przebiega dokładnie tak samo jak przy jego instalacji na stronach partnerów, najpierw należy wykonać konfigurację opisaną w punktach 1 - 5 z sekcji Jak stworzyć piksela Facebooka. Jeśli tego nie zrobiłeś, to przejdź do akapitu Krok 1: Stwórz swój pixel
Dodaj ręcznie kod piksela do witryny
Po dojściu do ekranu, na którym wybieramy sposób instalacji kodu piksela na naszej stronie należy wybrać opcję Dodaj ręcznie kod piksela do witryny.
Kopiowanie kodu pixela
W kolejnym kroku musimy skopiować kod JavaScript piksela, a następnie umieścić go w kodzie źródłowym naszej strony tuż przed tagiem </head>. W celu skopiowania kodu skryptu Facebooka wystarczy kliknąć zielony przycisk Copy Code.
Następnie naszą stronę musimy otworzyć w edytorze kodu HTML. Polecamy skorzystać z darmowego PSPad, który jest prosty i wygodny w użyciu. Możliwa jest również edycja kodu źródłowego strony www za pomocą Windowsowego Notatnika, ale nie posiada on opcji kolorowania składni, więc lepiej skorzystać z dedykowanego oprogramowania. Po wstawieniu skryptu z kodem piksela na naszą stronę internetową, jej kod powinien wyglądać podobnie do poniższego zrzutu.
Kod na naszej stronie będzie się różnił identyfikatorem, który dla każdego piksela jest unikalny.
UWAGA! Jeżeli strona www, na której instalujemy Facebook pixel jest zbudowana z wielu plików HTML, a każdy z nich ma swoją sekcję head, to kod piksela należy umieścić w każdym pliku tuż przed zamknięciem tagu </head>.
Automatyczne zaawansowane dopasowywanie
Na kolejnym ekranie musimy zadecydować czy chcemy włączyć automatyczne, zaawansowane dopasowywanie. Zaznaczenie tej opcji pozwoli na poznanie większej ilości informacji, które użytkownicy udostępniają pomiędzy naszą stron www, a kontem na Facebooku jak np. adres e-mail, numer telefonu itp. Pixel dzięki temu będzie mógł przesyłać zaszyfrowane identyfikatory klientów oraz zdarzeń piksela, które są danymi pozwalającymi na lepszą optymalizację konwersji oraz dotarcie z reklamą do dużo większej grupy docelowej. Automatyczne zaawansowane dopasowywanie wpłynie na zwiększenie liczby przypisywanych konwersji oraz rozszerzy grupę niestandardowych odbiorców i pomoże w obniżeniu kosztów konwersji. Więcej na ten temat przeczytacie tu https://www.facebook.com/business/help/611774685654668.
My podczas instalacji zaznaczyliśmy opcję automatycznego, zaawansowanego dopasowywania, ponieważ zależy nam na pozyskiwaniu dokładniejszych informacji. Po wyborze tej opcji pojawią się dodatkowe suwaki, którymi możemy określić jakie informacje chcemy zbierać. Jeżeli czegoś nie potrzebujecie to możecie taką opcję odznaczyć. W dalszym kroku pokażemy przebieg instalacji piksela przy domyślnie zaznaczonych wszystkich opcjach.
Dodanie zdarzeń za pomocą narzędzi do konfiguracji zdarzeń
Następnym krokiem jest skorzystanie z narzędzi do konfiguracji zdarzeń, które chcemy mierzyć za pomocą piksela. Facebook daje możliwość dodania standardowych zdarzeń i parametrów bez konieczności modyfikacji kodu źródłowego. Jest to bardzo łatwa i przyjazna metoda dodawania zdarzeń. By skorzystać z opcji konfiguracji zdarzeń na naszej stronie internetowej wystarczy za pomocą narzędzi do ich konfiguracji (Event Setup Tool) otworzyć naszą witrynę, a następnie za pomocą kliknięcia na poszczególnych elementach strony jak np. koszyk, zdjęcie, numer kontaktowy itp. dodać zdarzenie, które będzie mierzone. Instalator pixela daje nam również opcję ręcznego dodawania zdarzeń, ale sugerujemy z niego skorzystać bardziej zaawansowanym użytkownikom, na których serwisach nie udało się prawidłowo dodać zdarzeń za pomocą narzędzi do ich konfiguracji. By przejść dalej musimy kliknąć przycisk Otwórz narzędzie do konfiguracji zdarzeń.
Konfiguracja zdarzeń rejestrowanych na stronie internetowej przez pixel
Następny ekran powinien zawierać formularz, w którym należy wprowadzić adres strony, na której chcemy zaznaczyć zdarzenia. W przypadku, gdy przycisk Przejdź do witryny jest nieaktywny, należy przeklikać się po naszej stronie internetowej, a następnie odświeżyć stronę Facebooka z formularzem do podania adresu URL.
Po odświeżeniu naszym oczom powinien ukazać się formularz z aktywnym przyciskiem. W polu Adres URL witryny internetowej należy podać adres naszej podstrony, na której chcemy ustawić zdarzenie, które będzie rejestrowane przez pixel.
Jeżeli Wasza przeglądarka, blokuje wyskakujące okienka, to kliknięcie w przycisk Przejdź do witryny może wpowodować wyskoczenie na górze jedynie paska z informacją, że wyskakujące okienko zostało zablokowane (Firefox domyślnie blokuje takie rzeczy). By zmienić ustawienia wystarczy na tym pasku, który się pojawił kliknąć przycisk Opcje, a następnie z rozwiniętego menu wybrać Pozwól www.facebook.com otwierać wyskakujące okienka. Po zmienie tych ustawień otworzy się nasza strona, a w lewym jej rogu będzie widoczny dodatkowo konfigurator rejestrujący zdarzenia, które mają być zliczane przez Facebooka. Narzędzie daje nam możliwość ręcznego dodawania przycisków i adresów URL, które monitorujemy.
Przykładowo, jeżeli chcemy śledzić formularze wysyłane z naszej strony, to klikamy przycisk Monitoruj nowy przycisk, a następnie klikamy przycisk, który ma być monitorowany. Wybierając opcję Monitoruj adres URL otrzymujemy możliwość wyboru zdefiniowanych zdarzeń na konkretnej podstronie. Do wyboru mamy:
Na poniższym zrzucie widać dodane monitorowanie kontaktu.
Po dodaniu wszystkich zdarzeń, które chcemy monitorować klikamy przycisk Zakończ konfigurację. Spowoduje to zamknięcie okienka konfiguracji i otwarcie nowego okienka, w którym znajdzie się podsumowanie dodanych zdarzeń. Jeśli wszystko jest tak jak chcieliśmy to klikamy Zakończ.
Na koniec wyskoczy nam jeszcze okienko z prośbą o ocenę działania narzędzia. Jeśli zatem uznamy, że coś było niejasne, nie działało, to możemy ocenić narzędzie i przesłać informacje co nam nie działało prosto do Facebooka.
Obserwacja statystyk i zdarzeń
Po wykonaniu powyższych kroków pozostaje nam obserwowanie i analizowanie statystyk oraz wyciąganie z nich wniosków i poprawianie naszych reklam na skuteczniejsze i lepiej dopasowane do odbiorców.
Panel z informacjami dotyczącymi zanotowanych przez pixel zdarzeń na naszej stronie www.
W panelu Facebook Analytics możemy obserwować szczegółowe informacje o ruchu i zdarzeniach na naszej stronie.
Instalacja piksela Facebooka może przynieść Ci wiele korzyści, szczególnie jeśli chcesz minimalizować koszty i zwiększać skuteczność reklamy na tym portalu społecznościowym.
Korzyści instalacji FB piksel
Piksel jest narzędziem, które pomoże nam w minimalizowaniu kosztów reklamy na największym portalu społecznościowym jakim jest Facebook. To z jego pomocą będziemy w stanie określać grupy docelowe i kierować do nich spersonalizowane reklamy, których koszt będzie niższy, a zwrot z inwestycji wysoki. Dzięki pixelowi podniesiemy efektywność marketingu, a także będziemy mogli dokładnie monitorować jak efekty naszej pracy przekładają się na nasz biznes.
Piksel od Facebooka jest niezwykle przydatnym narzędziem, które jest właściwie niezbędne przy prowadzeniu reklamy w tym portalu społecznościowym. Jeżeli zależy Wam, żeby wasze kampanie reklamowe trafiały dokładnie do określonych grup odbiorców i małym koszem generowały duży zwrot z inwestycji, to musicie zainstalować FB pixel na swojej stronie internetowej lub sklepie online. Jeśli jeszcze tego nie zrobiliście, to spora część pieniędzy jakie inwestujecie w reklamę na Facebooku wyrzucacie w błoto.